måndag 30 april 2007

Janne Björklund - alliansens spader Ess?

Efter valsegern i september i fjol har inte direkt alliansen stoltserat med några väl genomförda förändringar. Ej heller har statsråden varit några klart lysande stjärnor. Ja, du suckar säkert instämmande kan jag gissa. Dock finns det En av alla klåpare som faktiskt imponerar på mig. Det är skolminister Jan Björklund. Varför? Jo, han vågar säga obekväma sanningar, han vill förändra Tomas Östros myspys-skola med en skola där lugn och ro råder och där man inte daltar med mobbare och annat patrask. All heder! Vi behöver fler småbarnspappor i politiken, och gärna med förflutet som yrkesmilitärer. Uppenbarligen. Fler Jan Björklund i svensk politik...

2 kommentarer:

Mikael Åhman sa...

Tja, vad säger man? Inom socialdemokratin finns det två grupper av aktivister som stöder hårdare-tag-mot-mobbarna. Nämligen lärare och f.d. mobboffer...

Därmed inte sagt att jag rent allmänt stöder Alliansens skolpolitik. Spader Ess? Jodå, varför inte? Spader Ess är ju trots allt dödens kort... Död åt mobbare och den borgerliga politiken måhända :-)

Mikael Åhman sa...

Död åt mobbing menar jag givetvis. Inte åt mobbarna. blodtörstig är jag inte...